woensdag, april 18, 2007

Eieren bij de Rhodogasters


Wederom vijf eieren bij de rhodogasters. Vorig jaar pas medio juli nu al begin april.
Heb wat onhandige blokken waarbij ik de pop er vanaf moet trekken en ben dus wat terughoudend om maar elke dag te gaan kijken. Morgen is het een dag of 10 onderweg tijd dus om te kijken of we dit jaar wat meer geluk hebben.

De pop van de bronsvleugels ben ik hele dagen kwijt maar het koppel is schuwer dan de andere vogels. De pop gaat uit het blok als ik het nachthok inkom (hetgeen ik nu dan maar zoveel mogelijk achterwege laat). Wel zijn alle stokken wilg volledig verpulverd en kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat eieren hier aanstaande zijn.

Voor de cuba's geld feitelijk hetzelfde veel lawaai (dus broeds) en een aggresieve man die mijn de vingers er wel af wil bijten.