zaterdag, januari 20, 2007

Storm


De vogels en eigenaar hebben de storm goed overleeft. Het heeft dan toch z'n voordelen om midden in een woonwijk te wonen. De vogels "maken zich op " voor het broedseizoen en leken met het wat zachtere weer begin deze week "bollig in de kop". Vandaag is dat aanmerkelijk minder en blijven ze veelal binnen. Ik heb al wel een blok bij de bronsvleugels gehangen omdat deze er wel erg "aan toe leken" maar gezien de inactiviveit in het blok was dat wat te optimistisch ingeschat. Als ik dan nu naar de aanwezige koppels kijk dan zijn ze allemaal goed door de rui en klikt het ook goed. Dat klikken is natuurlijk essentieel om te komen tot goede resultaten. Behoudens de bronsvleugels en de brown's heb ik van alle koppels jongen en of eieren gehad. De bronsvleugels is een bewezen koppel en gedraagt zich ook als zodanig.

Het jonge koppel brown's accepteerd elkaar en slapen ook naast elkaar "aan het gaas" (in het nachthok). Ik heb ze echter nog niet zien voeren hetgeen wel van belang is bij een koppel rosella's willen deze echt tot gezinsuitbreiding overgaan. Deze vogels zijn van het voorjaar 2006 zodat ze nog niet helemaal op de juiste leeftijd. Feit is dat pop uit een koppel komt van 2005, dus....(afwachten!!). Eerst maar kijken of ik ze in conditie kan houden hetgeen nu met de gazen bodem (zodat ze niet meer op het zand kunnen komen) prima lukt.