zondag, februari 19, 2006

Vogelmarkt in Zwolle

Zaterdagmorgen de 18e om 8 uur vertrokken ik samen met twee andere vogelkwekers naar de markt in Zwolle. Het is en blijft de mooiste en meest diverse markt die ik ken. Een half uurtje later waren we binnen (na 7 euro betaald te hebben). Een van de medereizigers zocht een blauwe bernard man de ander een koppel swiften. Persoonlijk had ik geen vogel op de "hitlist" staan zodat ik met wat "zakgeld" richting Zwolle ben gegaan. Na de gehele markt gezien te hebben en klaar om huiswaarts te gaan liepen we nog langs een bekende die probeerde zijn laatste jongen te verkopen. Direct naast deze bekende staat een kweker met een drietal Brown's in de loper. Een koppel en een losse pop volgens de man. Popen los zijn praktisch niet "aan te lopen". De pop is van '05 zodat het met het oog op de conditie van mijn eigen koppel strategisch gezien een goede investering zou moeten zijn. Koop gesloten en huiswaarts. Thuis aangekomen vogels bij het overpakken direct ontwormt om de vogel vervolgens met rust te laten. Maar....de vogel heeft wel een forse snavel voor een pop zodat ik haar/hem maar weer heb uitgevangen om te laten sexen. Afwachten maar weer..

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

22 juli, 2006 03:59  

Een reactie posten

<< Home