maandag, februari 13, 2006

Kweekbestand

Elke vogelliefhebber heeft ongetwijfeld stelt zich ongetwijfeld wel eens de vraag. Moet ik mijn bestand niet eens opschonen. We (vogelliefhebbers in het algemeen) neigen tot verzamelen. Het is ook maar net wat je voor ogen hebt met je hobby. Wil je een WK winnen met een vogelsoort of wil je een oorkonde eerste kweek behalen. Heb je de vogels voor de zang,kleur of gedrag of een combinatie van deze.

Bovenstaande bespiegelingen brengen mij telkens weer op de primaire keuze om vogels in "een hok te stoppen". Noem het maar mijn strategie in het vogelbedrijf.

Vogels die ik heb of wellicht in toekomst ga aanschaffen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:

- Vogels moeten qua kleur & gedrag "gewoon mooi" zijn (erg subjectief).
- Niet te algemeen voorkomend waardoor ook de eventuele jonge vogels relatief eenvoudig hun weg vinden naar derden
- Qua gedrag te houden zijn in de vluchten en omgeving waar ik woon (woonwijk).
- De vogels moeten passen in de collectie. Het huisvesten van twee rosellasoorten naast elkaar in een vlucht (met alleen dubbelgaas) geeft veel onrust.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

10 juni, 2006 03:01  

Een reactie posten

<< Home